Demoteam

Het demoteam van hondensportvereniging De Vriendschap is door iedereen in te huren. We geven demonstraties van G&O, behendigheid en flyball.

Het demonstratieteam van HSV de Vriendschap is in 1992 opgericht door een aantal enthousiaste hondenliefhebbers. De doelstelling is tot op de dag van vandaag nog steeds onveranderd gebleven. Het promoten van de hondensport in het algemeen en HSV de vriendschap in het bijzonder.

Tijdens een demonstratie worden op een speelse wijze verschillende disciplines van de hondensport getoond. Deze demonstraties worden op verzoek en tijdens diverse gelegenheden verzorgd. Bijvoorbeeld tijdens een braderie, in winkelcentra of wat voor aanleiding dan ook.

Om alle oefeningen goed uit te voeren trainen de deelnemers elke 1e zondag van de maand op ons veld. Het team bestaat uit een vaste kern die steeds weer wordt aangevuld met nieuwe deelnemers. Zo is in 2010 het team grotendeels aangevuld met nieuwe deelnemers. Deze moeten van het begin af aan de demonstratie aanleren en dat staat vaak garant voor dolle pret. Het blijft natuurlijk mensen en hondenwerk en dan gaat er wel eens wat mis.

Als je denkt, dat lijkt mij ook leuk om hieraan mee te doen, schroom dan niet om contact op te nemen. Je bent als lid van onze vereniging ook van harte welkom om een training mee te maken.

Wil je ons Demonstratieteam een keer in actie zien, of ze uitnodigen voor het geven van een demonstratie, dan kun je dit aanvragen via :

demoteam@hondensportverenigingdevriendschap.nl