Cursus B

In deze hondencursus (B-cursus) ga je met de hond verder trainen als vervolg op de A-cursus. Je leert meer oefeningen en je leert de basisoefeningen verder te verfijnen.

Het blijft belangrijk om op een positieve manier te trainen, de hond moet er plezier in blijven houden, zijn baasje natuurlijk ook! Dus ook hier gebruiken we de brokjes en het speeltje, om de aandacht van onze hond te verkrijgen. Alle commando’s worden in de lessen uitgelegd, doorgenomen en geoefend. Tussen de trainingen door oefen je thuis met je hond, bijvoorbeeld tijdens een wandeling of thuis tijdens dagelijkse bezigheden. Het is hierbij belangrijk dat de baas consequent is in het uitvoeren van de oefeningen. Aan de B-cursus zit een examen verbonden. Bij het inschrijven voor de B-cursus, schrijf je je automatisch in voor het examen.

Cursusinformatie:

De lessen worden gegeven op de maandagavonden 19.30 uur en/of 20.30 uur. De cursus bestaat uit circa 14 lessen van 50 minuten en wordt afgesloten met een examen.

Er bestaat de mogelijkheid om tot 2 weken na aanvang van de cursus in te stromen.

Kosten: €40,- per cursus.

Er is een maximaal aantal cursisten per groep om de kwaliteit van de lessen te waarborgen. Voor deze cursus geldt daarom VOL=VOL.

Benodigdheden:

Een leren halsband en riem, een speeltje (bijvoorbeeld een flos of een tennisbal in een sok), kleine brokjes en HEEL VEEL GEDULD.

Tip:

Voer de hond niet kort voor aanvang van de training. Train thuis dagelijks meerdere keren een korte tijd. Liever 4 x 3 minuten dan 1 keer 10 minuten.

Locatie:

Alle trainingen worden gegeven op ons trainingsveld in Epse, nabij Deventer. Het veld ligt aan de Kruklandsweg in Epse.

Klik hier om u in te schrijven