In het vroege voorjaar van 1989 vatten een aantal hondensport liefhebbers en vrienden het plan om een vereniging op te richten.

Het moest een vereniging worden waar je samen met je hond met plezier kon trainen en waar je samen met andere leden gezellig kon deelnemen aan het verenigingsleven.

De familie Willemink uit Epse verleende alle medewerking en achter het bekende cafe-restaurant “De Pessink” konden de oprichters een voetbalveld met clubhuis huren. De keuze van de verenigingsnaam lag toen voor de hand en zo werd op 28 april 1989 Hondensportvereniging “De Vriendschap” opgericht.

Inmiddels heeft onze vereniging het 5, 10, 12.5, 15, 20 en het 25 jarig bestaan gevierd. Door de jaren heen is er veel veranderd, en toch ook weer niet. Het aantal leden is gegroeid van een handje vol tot meer dan 200, en er komen er nog steeds meer bij. Opvallend is het aantal leden die niet meer actief zijn en toch nog lid blijven omdat het zo gezellig is.

De meest in het oog springende verbetering is het clubhuis. Met de hulp van vele leden is dit in de loop van tijd steeds meer verbeterd tot het mooie onderkomen wat er nu staat. In 2011 is het “Pipohok” opnieuw gebouwd en in 2013 is het toiletgebouw helemaal gerenoveerd. Het veld wordt regelmatig gemaaid door onze eigen maaiploeg.

Hondensportvereniging de Vriendschap | Kruklandsweg Deventer / Epse