Aktiviteiten en trainingen

Maximaal aantal deelnemers 10
Jonge Honden cursus

Voor wie?

De jonge honden cursus is het vervolg op de puppycursus, maar is ook toegankelijk voor nieuwe honden die de puppycursus niet gevolgd hebben.
De jonge honden cursus is bestemd voor jonge honden vanaf ca 20 weken tot ongeveer 10 tot12 maanden).(alles afhankelijk van de kennis van de begeleiden inzake trainingen met de hond)

Wanneer?

Deze training is op de maandagavonden. De cursus bestaat uit 6 lessen/weken op een volgend van ca 45 minuten. De bovengenoemde tijd zijn een indicatie en kunnen wijzigen.

(Zie verder in de omschrijving waaraan voldaan dient te worden)

Kosten:
€45,- voor leden per 6 weken les.
€75,- voor niet leden per 6 weken les.
Minimum aantal inschrijvingen om de cursus te starten = 4
Er is een maximaal aantal cursisten
 per groep om de kwaliteit van de lessen te waarborgen. Voor cursussen geld daarom VOL=VOL
Na betaling is de inschrijving definitief! Indien u uw inschrijving schriftelijk annuleert voor aanvang van de cursus, berekenen wij EUR 5,00 administratie kosten/annuleringskosten. Het restbedrag zal worden gerestitueerd.
Deze kosten gelden uitsluitend voor het uitschrijven van een cursus. Uw lidmaatschap blijft ongewijzigd en is niet te restitueren.

Doel van de cursus
Met de jonge honden cursus willen we nog meer de nadruk leggen op contact met je hond. Zonder contact kun je trainen wat je wil, maar je resultaat zal nihil zijn. Dus contact is de basis. Daarnaast breid je het aanleren van basiscommando's uit zoals zitten, af/liggen en staan en blijven. Ook leert hij/zij naast zijn baas aan de riem te lopen op een ontspannen manier en hij leert dat je hem overal mag/kan aanraken.

Wij laten op ons veld de honden ten alle tijde aangelijnt en de honden komen niet met elkaar in contact of er wordt niet gespeeld onderling.

Wat vragen wij van u:
Heel veel geduld met je hond.
Een positieve houding ten opzichte van je hond.
Een disipline van u om contact te krijgen met je hond.
Een duidelijk doel om voor jezelf naar toe te werken.
En dat je altijd voorzien bent van de juiste trainingsbenodigdheden.
Wil je resultaat zien is het erg belangrijk dat je thuis dagelijks verder oefent met je jonge hond en dat huisgenoten weten wat jij hebt geleerd op de cursus zodat alle neuzen dezelfde kant op staan. Pas dan ga je plezier beleven aan deze sport.

Benodigdheden:
  • Een nylon of leren halsband (geen tuigje)
  • Een riem van maximaal 1 meter
  • Een speeltje (bijvoorbeeld een flos of een tennisbal in een sok, (geen speeltje met piepgeluid)
  • Een zak vol kleine brokjes / beloningssnoepjes voor jouw hond
  • HEEL VEEL geduld
  • (Schoenen die vies mogen worden, we trainen op een grasveld)

Tip:

Voer de hond niet kort voor aanvang van de training of neem zijn of haar voer mee als beloningsbrokjes. Oefen thuis dagelijks meerdere keren een korte tijd. Liever 4 x 3 minuten dan 1 keer 10 minuten.

Wat word aangeleerd of er wordt een basis gelegd voor:

• Aandacht van hond naar baas.
  • Lopen aan de lijn, links naast de baas.
  • Basis commando's: Zit, Af/Lig en Staan.
  • Komen op bevel ( mag aangelijnd)
  • Staan en betasten van de hond.
  • Gebit tonen
  • Baas/hond spelen.
  • Het ondergaan van visuele prikkels (bijv een paraplu) en geluidsproef (bijv een ratel of bus met stenen)
  • Voedsel weigeren.
Tip:

Voer de hond niet kort voor aanvang van de training of neem het voer mee als beloningsbrokjes. Oefen thuis dagelijks meerdere keren een korte tijd. Liever 4 x 3 minuten dan 1 keer 10 minuten.

Locatie:
De lessen worden gegeven op het trainingsveld in Epse, nabij Deventer. Op het trainingsveld mogen honden niet met elkaar spelen en zijn honden altijd aangelijnd, tenzij de instructeur een andere instructie geeft!

Online inschrijven voor deze activiteit is niet mogelijk. Inschrijven was mogelijk van 29-12-2023 t/m 29-01-2024.
Aantal inschrijvingen: 2
Maximaal aantal: 10